محل لوگو

مزایای سلامتی چای اولانگ چیست؟


چای اولانگ چیست؟
فواید سلامتی
خطرات
بردن
ما محصولاتی را که فکر می‌کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند، اضافه می‌کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم. روند ما اینجاست

سابقه استفاده از چای به عنوان نوشیدنی در چین از 2000 سال قبل از میلاد وجود دارد. علاوه بر آب، بیش از هر نوشیدنی دیگری در سراسر جهان مصرف می شود. چهار نوع اصلی چای سیاه، سبز، سفید و اولانگ هستند.

هر چهار گونه از گیاه Camellia sinensis می آیند. دمنوش های گیاهی چای واقعی محسوب نمی شوند زیرا از گیاه کاملیا سیننسیس به دست نمی آیند.

چای اولانگ تنها 2 درصد از مصرف چای در سراسر جهان را تشکیل می دهد. اگرچه چای اولانگ از محبوبیت کمتری برخوردار است، اما هنوز فواید مختلفی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چای اولانگ و فواید سلامت مرتبط با آن، ادامه مطلب را بخوانید.بهترین دمنوش لاغری

چای اولانگ چیست؟
چای اولانگ معمولا در چین و تایوان مصرف می شود. در کشورهای آسیایی، نوشیدن چای بخش بزرگی از فرهنگ و اجتماعات اجتماعی است. دوستان و همکاران تجاری اغلب برای صرف چای ملاقات می کنند.

چای اولانگ دارای طیف وسیعی از فواید سلامتی است.
اگرچه تمام چای واقعی از یک گیاه بدست می آید، اما تفاوت ها در برداشت و پردازش رخ می دهد. چای اولانگ تا حدی تخمیر می شود، در حالی که چای سیاه به طور کامل تخمیر می شود.

چای همچنین می تواند از نظر مقدار و نوع آنتی اکسیدان متفاوت باشد. چای سبز دارای دسته ای از آنتی اکسیدان ها به نام کاتچین است. آنتی اکسیدان های موجود در چای سیاه عبارتند از تافلاوین و تیاروبیگین. چای اولانگ از نظر مقدار آنتی اکسیدان در وسط قرار می گیرد.

چای اولانگ و چای سبز حاوی مقادیر مشابهی کافئین هستند، تقریباً 10 تا 60 میلی گرم (میلی گرم) در هر فنجان 8 اونس. برای مقایسه، قهوه حاوی تقریباً 70 تا 130 میلی گرم کافئین در هر فنجان 8 اونس است.

چای دم کرده شیرین نشده یک نوشیدنی با کالری صفر در نظر گرفته می شود. فاقد چربی، کربوهیدرات و پروتئین است.

فواید سلامتی
تعدادی از فواید سلامتی وجود دارد که تصور می شود از نوشیدن چای اولانگ، مانند سایر انواع چای، ناشی می شود.

بیماری قلبی
محققان چینی رابطه بین نوشیدن چای اولانگ و سطح کلسترول را بررسی کردند، زیرا سطح کلسترول بالا می تواند با افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط باشد.

ثابت شده است که اولانگ اثرات محافظتی بر قلب دارد.
آنها دریافتند افرادی که حداقل 10 اونس چای اولانگ در هفته می نوشند، در معرض خطر کمتری برای داشتن کلسترول تام، تری گلیسیرید، و LDL یا کلسترول بد هستند. همین امر در مورد افرادی که مقادیر مشابه چای سبز و سیاه مصرف می کردند نیز صادق بود.

افرادی که برای طولانی ترین زمان چای اولانگ مصرف می کردند، سطح کلسترول تام، تری گلیسیرید و کلسترول LDL پایین تری داشتند.

در مطالعه دیگری، مردان و زنان ژاپنی از نظر تأثیر مصرف قهوه، چای سبز، چای سیاه و چای اولانگ بر خطر ابتلا به بیماری قلبی مورد مطالعه قرار گرفتند. محققان دریافتند مردانی که 1 فنجان یا بیشتر چای اولانگ در روز می نوشند کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند.

کاهش وزن
مطالعه‌ای روی موش‌ها نشان داد که حیواناتی که عصاره چای اولانگ دریافت می‌کردند در حالی که با رژیم غذایی پرچرب و قند تغذیه می‌شدند، چربی شکمی کمتری نسبت به موش‌هایی داشتند که از همان رژیم غذایی استفاده می‌کردند که عصاره چای را دریافت نکردند.

عصاره چای سبز و چای سیاه نیز باعث کاهش چربی شکمی شد. موش هایی که عصاره چای سبز دریافت کردند نیز کالری کمتری مصرف کردند.

مطالعه‌ای بر روی بزرگسالان چینی چاق و دارای اضافه وزن به بررسی تأثیر مصرف چای اولانگ بر وزن بدن پرداخت. شرکت کنندگان در مطالعه 300 میلی لیتر (میلی لیتر) چای اولانگ را چهار بار در روز می نوشیدند. پس از 6 هفته، بیش از نیمی از شرکت کنندگان بیش از 1 کیلوگرم وزن کم کرده بودند.

سرطان
محققان تایوانی ارتباط بین نوشیدن چای و خطر سرطان سر و گردن یا گلو را بررسی کردند.

مصرف هر فنجان چای اولانگ در روز با 4 درصد کاهش خطر برابری می کند، اما نتیجه قابل توجهی نبود. هر فنجان چای سبز مصرف شده در روز معادل 6 درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان سر و گردن است که قابل توجه تر است.

یکی دیگر از منابع مورد اعتماد در زنان چینی نشان داد که نوشیدن چای سبز، سیاه یا اولانگ با کاهش خطر ابتلا به سرطان تخمدان مرتبط است.

با این حال، با توجه به منبع مورد اعتماد موسسه ملی سرطان، در حال حاضر تحقیقات کافی برای گفتن قطعی اینکه نوشیدن چای خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد، وجود ندارد.

دیابت

برخی از مطالعات منبع معتبر نشان داده اند که نوشیدن 3 فنجان یا بیشتر چای در روز با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.

با این حال، مطالعاتی که به طور خاص روی چای اولانگ انجام شده است، نتایج متفاوتی داشته است.

در یک مطالعه منبع معتبر، مردان سالم تقریباً 6 فنجان در روز چای اولانگ می نوشیدند. در زمان‌های مختلف، آن‌ها چای اولانگ را می‌نوشیدند که حاوی آنتی‌اکسیدان‌های مکمل بود که به شکل کاتچین یا پلی فنول بود. هر یک از چای ها به مدت 5 روز مصرف شد. محققان دریافتند که نوشیدن چای اولانگ باعث بهبود سطح قند خون یا انسولین نمی شود.

جالب توجه است، مطالعه oneTrusted Source نشان داد که مردان شاغلی که ۲ فنجان یا بیشتر چای اولانگ در روز می‌نوشیدند نسبت به مردانی که ۱ فنجان چای اولانگ در روز یا بدون چای اولانگ مصرف می‌کردند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به دیابت بودند.

سلامت دندان
فلوراید عنصری است که اغلب به آب آشامیدنی، خمیر دندان و دهانشویه اضافه می شود تا از ایجاد حفره های دندانی جلوگیری کند.

برگ های چای به طور طبیعی حاوی فلوراید هستند، بنابراین نوشیدن چای اولانگ می تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کند. فلوراید اضافی می تواند مضر باشد، اما نوشیدن کمتر از 1 لیتر چای اولانگ در روز برای بیشتر بزرگسالان بی خطر است.

سایر مزایای احتمالی:
در حالی که تحقیقات فعلی کافی برای حمایت از مزایای زیر وجود ندارد، نوشیدن چای نیز با موارد زیر مرتبط است:

باکتری های روده سالم تر
خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد
کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون
دفاع طبیعی در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید
استخوان های قوی تر
مطالعاتی که مصرف طولانی مدت چای اولانگ را مورد بررسی قرار دادند، بیشترین نتایج را نشان دادند. اگرچه برای هیچ عارضه ای درمان نمی شود، اما به نظر می رسد نوشیدن منظم چای فواید سلامتی بی شماری دارد.

ریسک ها و ملاحظات
مصرف بیش از حد اولانگ می تواند بر جذب آهن در خون تأثیر بگذارد.
اگرچه چای اولانگ کافئین کمتری نسبت به قهوه دارد، اما افرادی که به کافئین حساس هستند باید مصرف خود را محدود کنند.

چای می تواند میزان آهن جذب شده از غذاهای گیاهی را کاهش دهد. همچنین، برخی از محققان منبع معتبر دریافتند که کودکان خردسالی که چای می نوشند احتمال بیشتری دارد که سطح آهن کمتری داشته باشند.

بنابراین، بهتر است چای را خارج از وعده های غذایی بنوشید تا تاثیر آن بر جذب آهن محدود شود. وقتی با هم در وعده های غذایی مصرف شوند، خوردن غذاهای غنی از ویتامین C می تواند میزان جذب آهن از غذاهای گیاهی را افزایش دهد.

بردن
چای یک نوشیدنی سالم است که قرن هاست توسط مردم سراسر جهان مصرف می شود. چای اولانگ یک نوع کمتر شناخته شده است که ممکن است فواید سلامتی نیز داشته باشد. با این حال، از برخی از تحقیقاتی که در بالا بررسی شد، نوشیدن چای سبز ممکن است بیشترین مزایای سلامتی را داشته باشد.

چای بطری حاوی مقادیر کمتری از پلی فنول های مفید است و ممکن است مقادیر بیش از حد قند اضافه شده داشته باشد. در صورت خرید چای های بطری، بهتر است به دنبال چای هایی باشید که شیرین نشده اند یا در خانه چای دم کرده و آن را با مقدار کمی عسل شیرین کنید.

چای اولانگ برای افزایش فلاونوئیدها باید تا زمانی که ممکن است دم بکشد و افراد می توانند 2 تا 3 فنجان در روز مصرف کنند.

چایی ترش برای لاغری

چای سبز و دارچین برای لاغری

دمنوش چربی سوز قوی

دمنوش لاغری برای مزاج بلغمی

خواص چای کوهی برای لاغری

بهترین دمنوش لاغری

دمنوش برای لاغری

دمنوش لاغری بیز

خواص گل محمدی برای لاغری

دمنوش لاغری خانگی سریع

دمنوش زیره سبز برای لاغری

دمنوش لاغری شکم و پهلو خانگی

خواص به لیمو برای لاغری

دمنوش زیره برای لاغری

خواص گل گاوزبان برای لاغری

زمان مصرف دمنوش بلوبری برای لاغری

خواص کاکوتی در لاغری

دمنوشهای لاغری

چای بابونه و لاغری

قهوه لاغري دكتر بيز

طرز تهیه دمنوش لاغری شکم

دمنوش لاغری طب سنتی

چه دمنوشی برای لاغری خوبه

طرز تهیه دمنوش سماق برای لاغری

دمنوش دارچین برای لاغری

محصولات لاغری دکتر بیز

دمنوش دکتر بیز

دمنوش لاغری شکم و پهلو

خواص مریم گلی برای لاغری

دمنوش زنجبیل برای لاغری

پک لاغری دکتر بیز

چای نیوشا برای لاغری

دمنوش لاغری برای مادران شیرده

بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری

خواص دمنوش بابونه برای لاغری

دمنوش شوید برای لاغری

انواع دمنوش لاغری

چای سبز و زیره برای لاغری

زمان مصرف دمنوش نعناع فلفلی برای لاغری

دمنوش چربی سوز

کاکوتی و لاغری

دمنوش های چربی سوز

خواص چای بابونه برای لاغری

طرز تهیه دمنوش چای سبز برای لاغری

بهترین دمنوش برای چربی سوزی شکم

برای لاغری چه دمنوشی بخوریم

طرز تهیه چای سبز برای لاغری

دمنوش بادرنجبویه برای لاغری

بهترین دمنوش برای چربی سوزی

  انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 12

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما